ALLMÄNNA FRÅGOR
GLINDER och allmänna datsskyddsförordningen
EU:s Allmänna dataskyddsförordning (GDPR) är en lagstiftning som ersatte Dataskyddsdirektivet och syftar till att skapa enhetliga dataskyddsnormer över hela Europa. Dess huvudsakliga mål är att säkerställa dataskyddet och de rättigheter som tillkommer alla EU-medborgare när det gäller deras personliga information. GDPR har även som syfte att förändra sättet organisationer inom hela regionen hanterar datasekretessfrågor. Denna förordning trädde i kraft den 25 maj 2018.
GLINDER har vidtagit lämpliga åtgärder för att fullt ut följa GDPR-bestämmelserna och säkerställa att de hanterar personlig information i enlighet med lagens krav och skyddsnivåer.
Hur söker jag efter en vara?
På toppen av webbsidan hittar du en meny där du enkelt kan navigera mellan olika produktkategorier. Om du redan vet produktnamnet eller artikelnumret kan du snabbt och smidigt använda vår sökfunktion, som finns i mitten på sidan.
Säljer GLINDER presentkort?
Ja! Vi säljer presentkort i olika valörer och dessa hittar du här: presentkort
BESTÄLLNING & LEVERANS
Hur levereras varorna?
Vi sänder till det ombud som du själv väljer i samband med din beställning
Hur lång tid tar en leverans?
Vi skickar närmsta vardag och frakten till dit ombud tar ca. 1-3 vardagar
BETALNING
Vilka betalsätt finns?
Vi samarbetar med Svea och genom dom erbjuds fakturabetalning, kortbetalning, Swich, delbetalning och Trustly
Jag beställde en vara som det är REA på nu kan Glinder justera priset i efterhand?
Nej! Våra reor och kampanjer är alltid bestämda i förväg och gäller endast under en begränsad tid
RETUR OCH BYTE
Vad är GLINDER returpolicy?
Du har möjlighet att genomföra en retur av din beställning inom en tidsram av 30 dagar från det att du mottagit produkterna. För att returen ska vara giltig, krävs att produkterna återlämnas i sitt ursprungliga skick, helt oanvända och med alla etiketter intakta. Det är viktigt att produkterna inte har blivit använda, tvättade eller ändrade på något sätt.
Vi vill påpeka att vi förbehåller oss rätten att neka returer som inte uppfyller våra kvalitetskontrollkrav. Vid returer debiteras returfrakt per order, även om du väljer att returnera flera beställningar i samma paket. Om du väljer att göra detta, vänligen ange tydligt vilka produkter som tillhör vilken order och inkludera en notering om detta i paketet. Det är viktigt att notera att returfrakten debiteras per order även om de returneras i samma paket.
Hur returnerar jag?
I varje försändelse från oss medföljer en retursedel. Använder du den debiteras du 65:- för returfrakt. Skickar du tillbaka på egen hand så måste du ange rätt adress och frankera ditt paket ordentligt. Vi löser ALDRIG ut försändelser som inte är rätt frankerade.
När får jag mina pengar tillbaka?
En returavgift tillkommer med 65:- på samtliga returer och dras av från din återbetalning. Även om du skickar tillbaka flera beställningar i ett paket så kommer returkostnaden att tas ut för varje enskild beställning. Du blir återbetald genom samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Det kan ta upp till 14 dagar från det att vi har registrerat din retur tills du får din återbetalning. Observera att det kan ta ytterligare några dagar under reaperioder. Så fort vi behandlat din retur får du en bekräftelse att det har skett via mail.
REKLAMATION
tytyu