GLINDER och allmänna datsskyddsförordningen
EU:s Allmänna dataskyddsförordning (GDPR) är en lagstiftning som ersatte Dataskyddsdirektivet och syftar till att skapa enhetliga dataskyddsnormer över hela Europa. Dess huvudsakliga mål är att säkerställa dataskyddet och de rättigheter som tillkommer alla EU-medborgare när det gäller deras personliga information. GDPR har även som syfte att förändra sättet organisationer inom hela regionen hanterar datasekretessfrågor. Denna förordning trädde i kraft den 25 maj 2018.
GLINDER har vidtagit lämpliga åtgärder för att fullt ut följa GDPR-bestämmelserna och säkerställa att de hanterar personlig information i enlighet med lagens krav och skyddsnivåer.
Hur söker jag efter en vara?
På toppen av webbsidan hittar du en meny där du enkelt kan navigera mellan olika produktkategorier. Om du redan vet produktnamnet eller artikelnumret kan du snabbt och smidigt använda vår sökfunktion, som finns i mitten på sidan.
Säljer GLINDER presentkort?
Ja! Vi säljer presentkort i olika valörer och dessa hittar du här: presentkort
Hur levereras varorna?
Vi sänder din beställning till det ombud som du själv väljer i samband med att du lägger din beställning.
Hur lång tid tar en leverans?
Vi skickar närmsta vardag efter att du lagt din beställning och frakten till ditt ombud tar ca. 1-3 vardagar beroende på var i landet du bor.
Vilka betalsätt finns?
Vi samarbetar med Klarna och genom denna betallösning erbjuds fakturabetalning, kortbetalning, Swich, delbetalning och Trustly.
Jag beställde en vara som det är REA på nu kan Glinder justera priset i efterhand?
Nej! Våra reor och kampanjer är alltid bestämda i förväg och gäller endast under en begränsad tid.
Vad är GLINDER returpolicy?
Du har möjlighet att genomföra en retur av din beställning inom en tidsram av 30 dagar från det att du mottagit produkterna. För att returen ska vara giltig, krävs att produkterna återlämnas i sitt ursprungliga skick, helt oanvända och med alla etiketter intakta. Det är viktigt att produkterna inte har blivit använda, tvättade eller ändrade på något sätt.
Vi vill påpeka att vi förbehåller oss rätten att neka returer som inte uppfyller våra kvalitetskontrollkrav. Vid returer debiteras returfrakt per order, även om du väljer att returnera flera beställningar i samma paket. Om du väljer att göra detta, vänligen ange tydligt vilka produkter som tillhör vilken order och inkludera en notering om detta i paketet. Det är viktigt att notera att returfrakten debiteras per order.
Hur returnerar jag?
Det är enkelt, du använder Glinder returportal som du hittar här och returfrakten är 69 kr oavsett antal produkter som du skickar tillbaka.
Kan jag skicka tillbaka på egen hand?
Skickar du tillbaka på egen hand så måste du ange rätt adress och frankera ditt paket ordentligt. Du måste även bifoga ordernummer. Vi löser ALDRIG ut försändelser som inte är rätt frankerade.
Kan jag skicka tillbaka fler beställningar i samma paket?
Nej, eftersom vi har ett automatiserat retursystem kan inte flera beställningar skickas tillbaka i samma paket.
När får jag mina pengar tillbaka?
Det kan ta upp till 14 dagar från det att vi har registrerat din retur tills du får din återbetalning. Observera att det kan ta ytterligare några dagar under reaperioder. Så fort vi behandlat din retur får du en bekräftelse att det har skett via mail.
Hur får jag Glinderpoäng?
När du har ett kontor och är inloggad vid beställning samlar du på dig Glinderpoäng som kan du använda som betalmedel vid dina kommande beställningar. Det är som att få tillbaka 5% av ditt köpvärde, men i form av Glinderpoäng, som du kan utnyttja och dra nytta av vid dina framtida köp.
Kan man lägga till Glinderpoäng i efterhand?
Ja, det kräver att du skapat ett konto hos oss, maila sedan oss och berätta att du önskar att göra anspråk på dina Glinderpoäng från senaste köpet. OBS. Det är bara från senaste köpet man kan återskapa Glinderpoäng.
Hur gör jag en reklamation?
Är du inte nöjd med din produkt som du beställde av Glinder? Inga problem, kontakta oss omedelbart efter att du gjort din upptäckt. Där hjälper vi dig igenom vad vi behöver och hur du går tillväga med med din reklamation.
GLINDER är en certifierad e-handel och har genomgått en process för att bli formellt certifierad av en auktoriserad organisation. Certifieringen innebär att GLINDER e-handelsplattformen uppfyller specifika kriterier och standarder för säkerhet, integritet, kundservice, betalningssäkerhet och/eller produktkvalitet.
Integritetspolicy -Din personliga integritet är viktig för oss och du ska alltid kunna känna dig helt trygg och veta vad som händer och vad som registreras när du lämnar dina personuppgifter till oss.
All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet räknas som en personuppgift. Hos oss behandlas dessa i enlighet med gällande lagstiftning och vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi hanterar dina personuppgifter.
Integritetspolicyn gäller när vi, (GLINDER FASHION AB, orgnr 5594899-1607), tillhandahåller tjänster och produkter som du som kund köper eller tar del av. Vid serviceärenden och övrig kontakt med oss, samt vid besök på vår webbplats.
Personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter är GLINDER FASHION AB, orgnr 559489-1607, Stridslyckegatan 1, 59535 MJÖLBY. Vi ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Vill du läsa mer hittar du mer information >>här